Winnen met aanbestedingen en offertes - Editie 2016

Alles over het inschrijven op aanbestedingen en het maken van complexe offertes

Boek

In 2016 is er een nieuwe versie van de Aanbestedingswet in werking getreden. Mooie gelegenheid om ook een nieuw boek te lanceren over het inschrijven op aanbestedingen en het maken van overtuigende offertes. In het boek “Winnen met aanbestedingen en offertes” beschrijft Roelf Houwing achtereenvolgens:

  • De voorwaarden om offertes en inschrijvingen op aanbestedingen succesvol te maken,
  • Hoe je een effectief bidmanagementproces kunt inrichten in je eigen organisatie,
  • Hoe je een onderscheidende offerte opbouwt,
  • Hoe je de juiste prijs vaststelt,
  • Wat de geheimen zijn van commercieel schrijven.

Kortom alles wat je moet weten over het maken van de winnende offerte of inschrijving. Het boek gaat daarnaast nog dieper in op de aanbestedingswet en op trends in inkoopland, zoals Best Value Procurement (BVP).

Bestelknop Boek   Bestelknop e-book

Alvast een hoofdstuk lezen?

Download hier de PDF van hoofstuk 2: Verkopen met offertes.

Met ruim 15 jaar ervaring in het maken van offertes en het inschrijven op aanbestedingen kan Roelf putten uit een breed palet aan praktijkervaring en hij illustreert de theorie dan ook met duidelijke en soms ook anekdotische voorbeelden.

Kopers van het boek kunnen zich registreren voor toegang tot het besloten gedeelte van de website van Smart Tenders en krijgen eens per twee maanden via een nieuwsbrief een update van de meest recente ontwikkelingen op het terrein van aanbestedingen en offertes. In de besloten omgeving stelt Smart Tenders diverse handige tools en sjablonen ter beschikking.

 “Winnen met aanbestedingen en offertes” is onmisbaar voor iedereen die met offertes of aanbestedingen zijn business moet binnenhalen. Je aanbieding moet opvallen in de grijze massa en onderscheidend zijn. Dit boek is het handvat om te bereiken dat je met je aanbiedingen maximaal scoort. Er is altijd maar één winnaar en er is geen zilveren medaille. De tweede prijs is voor de beste losers. Zij gaan met de complimenten van de opdrachtgever met lege handen naar huis.

Twaalf ijzersterke argumenten om het boek te kopen:

  1. Duidelijke richtlijnen voor het leggen van contacten en het ophalen van relevante informatie;
  2. Inzicht in de wijze waarop je met een effectief offerteproces je winst kunt verdubbelen;
  3. Slimme tips om te zorgen dat de stress uit het aanbiedingsproces verdwijnt;
  4. Belangrijke argumenten om al dan niet aan te bieden;
  5. Een doortimmerde methode om je aanbiedingsproces structureel te blijven verbeteren;
  6. Gouden regels voor het schrijven van de managementsamenvatting;
  7. Scherpe analyse voor het vaststellen van de beste prijs;
  8. De kunst van aantrekkelijk commercieel schrijven;
  9. Hoe de layout van je aanbieding de overtuigingskracht vergroot;
  10. De belangrijkste onderdelen van de vernieuwde aanbestedingswet;
  11. Hoe je in aanmerking komt voor onderhandse aanbestedingen en offerteaanvragen;
  12. Hoe je een Best Value aanbesteding wint.